شرکت تدبیرسازان سرآمد | نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

آدرس دفتر مرکزی :

تهران، بلوار میرداماد، خیابان دکتر محمدمصدق (نفت جنوبی)، خیابان تابان، پلاک ۱۵

تلفن تماس :

26401812-13 - (021)

آدرس ایمیل :

info@tadbirsazansaramad.com

سنکرون واحد یک بخار نیروگاه ارومیه

سنکرون واحد یک بخار نیروگاه ارومیه

پس از تلاشهای شبانه روزی،عملیات بای پس ۲۴ ساعت قبل از دورگیری نهایی و آمادگی برای سنکرون واحد اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه در روزهای گذشته، با موفقیت صورت گرفت و سرانجام در ساعت ۰۲:۱۴ بامداد روز دوشنبه ۲۰ مردادماه ۱۳۹۹ واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه با شبکه سراسری سنکرون گردید.

نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به ظرفیت ۹۶۴ مگاوات و با داشتن ۶ واحد گازی V94-2 در ۳۵ کیلومتری جاده ارومیه به مهاباد واقع شده است که در سال ۱۳۹۰ از طریق مزایده سازمان خصوصی سازی، توسط شرکت تدبیرسازان سرآمد خریداری شده است. پس از انتقال نیروگاه به بخش خصوصی در جهت ارتقا راندمان نیروگاه و صرفه جویی در مصرف سوخت برنامه تبدیل نیروگاه گازی به مجموعه سیکل ترکیبی در دستور کار شرکت تدبیرسازان سرآمد قرار گرفت. در سال ۱۳۹۶ شرکت تدبیرسازان سرآمد با همکاری بانک صنعت معدن و صندوق توسعه ملی موفق شد اعتبار اسنادی پروژه (LC) جهت تبدیل نیروگاه گازی به نیروگاه سیکل ترکیبی را فعال نماید. با تکمیل سه واحد بخش بخار ظرفیت اسمی نیروگاه از ۹۶۴ مگاوات کنونی به ۱۴۴۴ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد. با تلاش و پیگیری مجموعه مدیران و دست اندرکاران پروژه به حول قوه الهی واحد اول بخش بخار نیروگاه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در مورخه ۲۰/۰۵/۱۳۹۹ با موفقیت به شبکه برق سراسری کشور سنکرون گردید.

با تکمیل واحدهای بخش بخار، ضمن افزایش بازده نیروگاه از ۳۳ درصد کنونی به ۴۸ درصد و جلوگیری از خروج میلیون ها تن گاز داغ از اگزوز واحدهای گازی، در مصرف بیش از ۱،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ مترمکعب در مصرف گاز طبیعی در سال صرفه جویی خواهد شد.

آخرین مقالات

اطلاعات تماس

  • تهران، بلوار میرداماد، خیابان دکتر محمدمصدق(نفت جنوبی)، خیابان تابان، پلاک ۱۵
  • ۲۶۴۰۱۸۱۲-۱۳ - (۰۲۱)
  • info@tadbirsazansaramad.com