شرکت تدبیرسازان سرآمد | نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

آدرس دفتر مرکزی :

تهران، بلوار میرداماد، خیابان دکتر محمدمصدق (نفت جنوبی)، خیابان تابان، پلاک ۱۵

تلفن تماس :

26401812-13 - (021)

آدرس ایمیل :

info@tadbirsazansaramad.com

آماده سازی جهت سنکرون واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

آماده سازی جهت سنکرون واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

با استعانت از پروردگار متعال و تلاش های بی وفقه همکاران عزیزمان در شرکت تدبیرسازان سرآمد(مالک نیروگاه)، شرکت آفاق انرژی پارس (مدیر طرح)، شرکت والا انرژی (مشاور طرح)، شرکت گروه مپنا(پیمانکار اصلی طرح) به همراه کلیه شرکت های زیرگروه مربوطه به گروه مپنا، بانک محترم صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی، واحد سوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه در تاریخ سه شنبه 2 اسفندماه 1401 با شبکه سراسری برق کشور سنکرون گردید.
پروژه احداث سه واحد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و پس از گشایش اعتبار اسنادی آن در آذر ماه سال ۱۳۹۶ سرعت بیشتری به خود گرفت. پس از سنکرون موفق واحدهای ۱ و ۲ واحدهای بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، تمامی تلاش ها و‌ توجهات معطوف سنکرون واحد سوم و تکمیمل کامل سه بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه ارومیه گردید. با وجود مشکلات عدیده مالی ناشی از به ثمر ننشستن قراردادهای بیع متقابل واحدهای تکمیل شده و نیاز به تامین نقدینگی لازم جهت تکمیل نهایی پروژه، طرح را با چالش های عمده ای روبرو کرده بود.

با حمایت ها و پیگیری های بی دریغ مجموعه مدیران شرکت تدبیرسازان سرآمد و تلاش و کوشش تمامی عوامل دست اندرکار این پروژه عظیم، نقدینگی های لازم از محل اعتبارات داخلی شرکت تدبیرسازان سرآمد به پروژه تزریق شده و سرانجام واحد سوم بخش بخار نیروگاه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ برای اولین بار با شبکه برق سراسری کشور سنکرون گردید.

با سنکرون این واحد و تکمیل کامل سه بلوک سیکل ترکیبی ۴۸۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه افزوده شده و کل ظرفیت این نیروگاه به بیش از ۱۵۰۰ مگاوات میرسد. کل سرمایه گذاری انجام شده در این طرح عظیم حدود ۴۰۰ میلیون یورو می باشد که مبلغ ۳۸۵ میلیون یورو آن از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک صنعت و معدن هزینه شده است.

 

آخرین مقالات

اطلاعات تماس

  • تهران، بلوار میرداماد، خیابان دکتر محمدمصدق(نفت جنوبی)، خیابان تابان، پلاک ۱۵
  • ۲۶۴۰۱۸۱۲-۱۳ - (۰۲۱)
  • info@tadbirsazansaramad.com